Wycieczka do Korycin

wHM21Dnia 10 czerwca uczniowie klasy 3d, wraz z opiekunami Haliną Matuła i Anną Suprun wzięli udział w wycieczce Doliną Liwca i Bugu – „Ziołowy Zakątek” w Korycinach. Po trasie zwiedziliśmy Bazylikę NMP w Węgrowie, a szczególnie legendarne lustro Twardowskiego oraz odbyliśmy spacer po Rynku Mariackim. Dużą atrakcją było dla dzieci wejście na Górę Zamkową w Drohiczynie. W ostatnim etapie podróży wszyscy dotarliśmy na teren Ośrodka Edukacji Przyrodniczej „Ziołowy Zakątek”. Tam w Ogrodzie Botanicznym mogliśmy poznać różne rodzaje ziół i ich lecznicze właściwości. Ze świata roślin przenieśliśmy się do świata zwierząt, gdzie nastąpiło bezpośrednie z nimi spotkanie. Była to nie lada frajda, gdyż można było pogłaskać i nakarmić chodzące wszędzie kozy, owce, kury, króliki i inne zwierzęta. Następnie dzieci wzięły udział w bardzo ciekawych warsztatach: „Młody zielarz”, na których poznawały składniki herbatek ziołowych oraz same miały okazje takie herbatki przygotować i zabrać na pamiątkę do domu. Na koniec wszyscy wybawili się na pełen atrakcji Placu Zabaw. Radości nie było końca. Jak wszystko, co dobre się kończy tak i tu nastał czas powrotu autokarem do Siedlec. Wróciliśmy zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wspomnień i własnoręcznie przygotowanych herbatek ziołowych.