W dniach od 21 do 27 maja 2017 roku uczniowie z SP4 – Maciej Radzimirski z 6b i Jan Kirsch z 6d wraz z nauczycielami: panem Michałem Woźniakiem oraz panią Aleksandrą Stecińską-Wymiatał przebywali w Katalonii (Hiszpania) na międzynarodowym spotkaniu nauczycieli i uczniów w ramach Programu „Erasmus+” finansowanego przez Unię Europejską. Nasza Szkoła uczestniczy tu w „Akcji KA2 – Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, partnerstwa strategiczne – współpraca szkół” poprzez projekt „3,2,1… Action!” realizowany wspólnie z wybranymi szkołami z Bułgarii, Włoch, Czech, Rumunii i właśnie Hiszpanii. W ramach zaplanowanych działań i realizacji zadań projektowych szkołą – gospodarzem drugiego już takiego spotkania nauczycieli i uczniów była Escola Pompeu Fabra z katalońskiego miasta Reus – położonego ok. 100 km na południowy zachód od Barcelony. Zjazd był swoistym zakończeniem pierwszej części projektu – jego celem było wystawienie spektaklu „Kopciuszek” („Cinderella”) w języku angielskim na scenie profesjonalnego teatru przez odpowiednio przygotowanych małych aktorów – wybranych uczniów ze szkół uczestniczących w projekcie. Najpierw kilka dni zajęły naszym uczniom warsztaty z emisji głosu i aktorstwa oraz ostatnie próby przedstawienia zarówno w szkole, jak i w teatrze. W tym czasie nauczyciele na osobnych zajęciach zapoznawali się w nowymi pomysłami i technikami użycia elementów teatru, dramy, ekspresji artystycznej w nauczaniu i wszelkiej innej pracy z dziećmi. Zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli był to też czas wymiany doświadczeń, nauki, dzielenia się pomysłami i radosnej integracji poprzez porozumiewanie się w języku angielskim. Zawarte zostały nowe znajomości i kontakty – szczególnie wśród uczniów, którzy nie tylko razem zagrali w jednym spektaklu, ale też poznali hiszpańską szkołę, domy i rodziny, u których w tym czasie mieszkali.
Wystawiony spektakl zgromadził liczną widownię, w tym władze miasta Reus, a gra aktorska, dekoracje i sam pomysł, aby zmodyfikować klasyczny scenariusz „Kopciuszka” zostały ocenione wysoko, także przez lokalne media. Janek i Maciek zebrali bardzo dobre recenzje za plastyczne i pomysłowe przedstawienie kreowanych przez siebie postaci. Chłopcy byli też wyraźnie obecni w tym międzynarodowym towarzystwie dzieci poprzez swoją otwartość, poczucie humoru i brak barier w porozumiewaniu się w języku angielskim. Szybko też przyswoili sobie podstawowe zwroty języka katalońskiego.
Pobyt w Katalonii był także okazją do poznania miejscowej kultury, historii, tradycji i kuchni. Okazją do tego była też wycieczka do Barcelony, gdzie, oprócz zwiedzania, uczniowie i nauczyciele, podzieleni na międzynarodowe grupy, mieli okazję uczestniczyć w grze miejskiej na ulicach i placach tego pięknego miasta.