Jest wiele sposobów na omówienie lektury. Można tworzyć plakaty, komiksy czy lapbooki. Klasa 3a zmieściła treść lektury w… pudełku. Właśnie tak! Uczniowie podczas czytania „Karolci” autorstwa Marii Krüger tworzyli swoje „Lektury w pudełku”. Do własnoręcznie ozdobionego kartonika wkładali rzeczy, które uznali za charakterystyczne i istotne w historii sympatycznej Karolci. Opisywali, rysowali ilustracje oraz tworzyli figurki z różnych mas plastycznych. W pudełkach znalazły się kamienne lwy, zabawkowe czerwone auta, klucze,lalki, kapelusze oraz czerwone kokardy. Obowiązkowym elementem był niebieski koralik. Każdy uczeń czuł podekscytowanie podczas tworzenia i dokładania kolejnych elementów. Dzieci przyznały, że są zadowolone z efektów końcowych i ochoczo prezentowały swoje pudełka podczas lekcji. Wszyscy wykazali się pomysłowością, kreatywnością, znajomością lektury, a także umiejętnością argumentowania.