6 października 2017 roku uczniowie klasy 4b pod opieką – pani Anny Szostak i pani Ewy Paczuskiej wybrali się do Biblioteki Głównej Uniwersytetu Przyrodniczo – Humanistycznego na niezwykłą lekcję języka polskiego. Po wszystkich zakamarkach biblioteki uczestników wycieczki oprowadzała Pani Patrycja, która bardzo ciekawie i interesująco opowiadała o tym, z czego już nawet uczniowie szkoły podstawowej mogą skorzystać w tym miejscu. Zwiedzanie rozpoczęło się od wypożyczalni. Tam uczniowie dowiedzieli się co to jest katalog, a także czym różni się katalog osobowy (alfabetyczny) od katalogu rzeczowego. Samodzielnie wyszukiwali w odpowiednich szufladkach kolejnych książek, których tematykę i autorów znali. Przekonali się, że przy tych czynnościach niezbędna jest doskonała znajomość alfabetu. Następnie wszyscy udali się do działu – informacji naukowej. Czwartoklasiści zobaczyli tam maszynę do pisania oraz najgrubszą (2664 strony) i najmniejszą (2cm) książkę jakie są dostępne w zbiorach tej biblioteki. Kolejnym punktem zwiedzania było pomieszczenie czytelni. Wszystkim bardzo spodobało się to miejsce do cichej pracy, chociaż ciszę w tym momencie trudno było zachować, gdyż piękne książki o różnorodnej tematyce: albumy, słowniki i leksykony zrobiły na uczniach duże wrażenie. Następnie dzieci na chwilę zatrzymały się w magazynie czasopism
i udały się do czytelni czasopism. Tam uczniowie obejrzeli egzemplarze najstarszego czasopisma jakie znajduje się w zbiorach biblioteki – „Światowid” z 1924 roku. Byli bardzo zaskoczeni jego rozmiarami. Później obejrzeli kabiny pracy indywidualnej i udali się do czytelni zbiorów specjalnych, gdzie oglądali specjalne zespoły dokumentów: starodruki, albumy, zbiory elektroniczne, kartograficzne, ikonograficzne, muzyczne, audiowizualne, fotograficzne i filatelistyczne. Mieli okazje zobaczyć również powiększalnik tekstu. Uczestnicy zajęć mogli ponadto spróbować swoich sił w pisaniu „notatek” alfabetem Braille’a oraz poznać przedmioty, które pomagają osobom niewidomym
w nauce pisania. Uczniowie dowiedzieli się także wielu ciekawostek na temat historii alfabetu Braille’a i obejrzeli film, z którego dowiedzieli się w jaki sposób mogą pomóc osobie niewidomej.