Dobre praktyki – aktualizacja!

W zakładce Bank dobrych praktyk na naszej stronie pojawił się nowy, ciekawy pomysł na przeprowadzenie lekcji biologii, zaproponowany przez nauczycielkę tego przedmiotu w naszej szkole – panią dr Barbarę Patoletę.

Dzięki rozwojowi multimediów nauczanie biologii stało się prostsze – w sieci, jak i w materiałach oferowanych przez wydawnictwa, każdego roku zwiększa się ilość dostępnych filmów, prezentacji, interaktywnych ilustracji, gier, quizów, a ostatnio również lekcji przygotowanych z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. Bez wątpienia zastosowanie najnowszych technologii w nauczaniu pozwoli przeprowadzić interesującą lekcję, jednak nie zastąpi zajęć w terenie, podczas których uczniowie, dzięki własnym obserwacjom, poznają otaczający ich świat. Ponadto zajęcia w terenie stanowią świetną alternatywę dla standardowych lekcji z uwagi na to, że uczniowie, zamiast siedzieć w ławkach, mogą być aktywni fizycznie. Również atmosfera podczas terenowych zajęć jest zdecydowanie bardziej przyjazna i dzieci chętniej pracują. Z naszych ewaluacji, prowadzonych w ramach działalności Szkoły Promującej Zdrowie, wielokrotnie otrzymywaliśmy od uczniów zwrotną informację, że wszelkie zajęcia warsztatowe cieszą się dużym zainteresowaniem i są lepiej zapamiętywane. Stąd zrodził się pomysł, aby w ramach dobrych praktyk przedstawić Państwu propozycję zajęć terenowych, możliwych do zrealizowania w każdym otoczeniu i zachęcić do wyjścia z uczniami z sali lekcyjnej.

Poniżej galeria zdjęć z przeprowadzonych zajęć, a TUTAJ (KLIK!) bezpośredni link do pliku pdf z dokumentacją lekcji.